Marcom als navigator van de INOVA roadmap
Door Zoë Vissers - LevelsEr zijn tegenwoordig vele disciplines en specialismen binnen het marketing- en communicatievak en dan ook nog op verschillende niveaus (strategisch-tactisch-operationeel). Vraagstukken die onze opdrachtgevers ons veelvuldig voorleggen vereisen zeer specifieke kennis. Hieronder een aantal voorbeelden van 'hot-marketing-topics' op dit moment:
- Employer branding: hoe trek ik nieuw personeel aan en houd ik mijn bestaande medewerkers betrokken?
- Positionering: wat is de dieperliggende betekenis van mijn organisatie of merk (de 'why') en hoe vertaal ik dit naar een onderscheidende kernboodschap en marketing- en communicatiestrategie?
- Performance marketing: wat levert marketing mij op? En hoe stel ik vooraf doelen, KPI's, KSF'fen en een budget?
- Introductie nieuw concept: hoe zet ik marketing in om een vernieuwd businessmodel, productmarktcombinatie of nieuw concept te introduceren?
- Inbound marketing: hoe kan ik mijn doelgroep naar mijn organisatie toe bewegen door waardevolle contentcreatie?
Maar ook: waarom en hoe zet ik online marketing op een onderbouwde, meetbare en strategische manier in binnen mijn huidige marketingplanning?
Navigeren via de juiste route naar de gewenste bestemming
We merken dat er behoefte is aan een marketing / communicatie navigator die meedenkt, adviseert en vooral navigeert via de juiste weg naar de gestelde organisatiedoelen. Die samen met het eigen marcom team binnen de organisatie, óf als projectleider van de juiste specialisten binnen INOVA werkt aan jouw doelen. Dit doen we volgens de INOVA Roadmap: een marketingaanpak waarbij we daadkrachtig en gestructureerd te werk gaan om maximaal resultaat te behalen. Onze marketingcommunicatie adviseur navigeert als een soort navigatiesysteem door het vraagstuk (de roadmap) om bij het gewenste einddoel uit te komen.
De drive om vooruitgang te boeken
Om te komen tot het gewenste eindresultaat, is méér nodig dan alleen een goed plan: creatieve uitwerkingen, ontwikkelopgaves op het gebied van development, online marketing en ICT. Of deze disciplines nu zelf in huis zijn binnen de organisatie, via INOVA worden ingeschakeld of via een derde partij, de marketingcommunicatieadviseur is de verbindende schakel én de bewaker van het totaalplan. Een vaste projectleider die doelgericht werkt als verbindende factor: de motor van vooruitgang!
De voordelen van samenwerken met INOVA samengevat:
- We werken écht samen (co-creatie).
- We bewaken het proces, de planning en de doelen voor jou.
- Flexibel op- en afschalen is mogelijk.
- Alle kennis en kunde onder één dak.
- We werken snel, efficiënt en zorgen voor energie.
- We werken bij jou op locatie én vanuit Meijel.
- We bieden dé oplossing voor krapte op de arbeidsmarkt.
- Doelgericht plan met resultaat én toekomstperspectief.
Meer weten over de INOVA Roadmap?
Benieuwd wat teamMarcom voor jou kan betekenen? Ik nodig je graag uit voor een kennismaking! Dan gaan we samen in gesprek over de marketingvraagstukken binnen jouw organisatie.
Je kan contact opnemen via het contactformulier.