Inspireer elkaar. Leer van de ander.

Door

Het einde van het jaar is hét moment om terug te kijken op afgelopen jaar en plannen te maken voor het komende jaar. Afgelopen jaar, 2020, het coronajaar.. Een onzekere tijd brak aan voor vele organisaties, klanten van INOVA en dus ook klanten waar ik voor werk. Ik blik terug op mijn 2020 en deel de positieve les die ik hieruit heb gehaald in deze blog.

Anders denken en handelen

Het vergt een creatieve kijk op de wereld van bedrijven om in deze tijd tóch door te gaan. Een jaar waarin we flexibel moesten denken en flexibel moesten handelen. Veel last minute werk, snel schakelen en bijsturen waar nodig. Werken vanuit thuis en digitaal vergaderen. Ondanks alles was het een inspirerend jaar. Met klanten waar ik al jaren kom, nieuwe klanten, terugkerende klanten, diverse projecten, maar ook projecten die ik over mocht nemen van collega’s.

Een kijkje in de keuken

Vaak ben ik fysiek aanwezig op locatie bij de klant. Dat werd dit jaar beperkt. Toch heb ik – gelukkig – samen met mijn collega’s, weer vele mooie dingen mogen realiseren. Fysiek óf op afstand. Ik heb ook dit jaar weer bij diverse klanten een kijkje mogen nemen in hun ‘keuken’ en ze mogen helpen bij het realiseren van hun marketinguitdagingen. Super leerzaam en inspirerend, omdat verschillende inzichten vaak leiden tot mooie nieuwe dingen.

Een andere kijk

Ik werk zelf, 3 dagen per week, op projectbasis voor diverse klanten. Het grote voordeel daarvan is dat ik nauw in contact sta met veel organisaties en hun personeel. Daardoor maak ik alles van dichtbij mee. Maar ook als je niet veelvuldig bij andere organisaties rondloopt, kun je van anderen leren. Het hoeft niet eens binnen je eigen sector te zijn, juist niet. Dat leidt tot de meest vernieuwende inzichten en ideeën.

De kracht zit in het delen van kennis. Dat kan over diverse onderwerpen gaan. Je kunt van elkaar leren door in elkaars keuken te kijken. Door te vertellen over jouw bedrijfsvisie, hoe jij dingen organiseert of hoe jullie met marketing bezig zijn. Wat werkt wel en wat werkt niet? Ieder doet dit op zijn eigen manier vanuit het DNA van de organisatie. Deel jouw verhaal en inspireer de ander, zodat we kunnen leren van elkaar. Zeker in deze tijd. Wie of wat is jouw bron van inspiratie? Laat het me weten.

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.