Strategische online marketing: complex?

Door

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ja. De wereld van online marketing wordt steeds complexer. Daarom is het enorm belangrijk om dit veel meer vanuit strategie in te zetten dan vanuit de afzonderlijke kanalen. En dat betekent: doelen stellen en plannen maken.

Online marketing: wat moeten we ermee?

Organisaties zien het belang van online marketing gelukkig toenemen, maar denken nog te vaak vanuit operationele middelen en activiteiten: “We moeten iets met SEO en SEA. En met social media. Oh ja, en ik wil ook meer leads generen via onze website. Misschien is advertising ook wel iets voor ons? En kunnen we iets met marketing automation en data analyses?”

Ho! Stop!

Laten we een paar stappen terug gaan. Heb je je marketingstrategie al helder? En welke plek neemt online marketing in, in het geheel? Welke doelen, KPI’s, KSF’fen en budgetten zijn vastgesteld? Wie is je doelgroep? En hoe ziet de customer/buying journey eruit? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Everything starts with a plan

Het komt er op neer dat alles begint met een goed doordacht strategisch plan. Dat geldt dus óók voor online marketing! Gelukkig krijgen we steeds vaker de vraag van organisaties om mee te denken over ‘lange-termijn-digitale-marketing’ én performance marketing. En dat meedenken betekent (écht) samen werken. Niet voor jou, maar mét jou. Samen gaan we voor maximaal (online) marketing resultaat.

Be smart

Mijn advies: ga slim om met online marketing. Ga strategisch te werk en schakel vooral experts in om je mee te nemen in de complexe, maar o zo interessante online wereld! TeamONLINE van INOVA heeft alle kennis en specialismes in huis en is dagelijks bezig met zaken als:

  • online strategieën
  • growth hacking
  • inbound marketing
  • buyers- en customer journeys
  • leadgeneratie
  • conversie optimalisatie
  • marketing automation & data analyse
  • lead nurturing
  • social media strategieën
  • etc.

Door vanuit strategie een plan te maken krijg je de juiste focus op de (online) kanalen en activiteiten voor jouw organisatie. En dat zorgt voor resultaat!

Brede kijk op marketing

Ons voordeel is, dat we nauw samenwerken met de andere disciplines binnen INOVA, zoals ICT, development, marketingcommunicatie en creatief. Dat zorgt voor een bredere kijk dan alleen online marketing. Denk aan gebruiksvriendelijkheid van website of apps, of de look & feel ervan. Zorgen jouw online kanalen voor verleiding?

In gesprek?

Interessant? Neem dan eens contact met me op. Ik vertel je graag meer over strategische online marketing: de route online binnen de INOVA Roadmap. Ik ben nieuwsgierig naar jouw organisatie en je online vraagstukken. Laten we eens kennismaken! Neem contact met me op via ellie@teaminova.nl of (085) 484 1200.

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.