Participatie in De Vermaekerij
Door Willie MartensLaten we starten met de meest gestelde vraag:
Waarom participeert INOVA in De Vermaekerij ?
INOVA gelooft in het flexibel inzetten van marketing. Onder andere om op onderscheidende wijze een verdienmodel in de markt te creëren. Wij geloven hier zo sterk in dat we op drie manieren onze dienstverlening aanbieden : op projectbasis (regie of fixed fee), risicodragend (prestatieafspraak) of participaties. De Vermaekerij is een vorm van participatie.
Maar waarom dan juist De Vermaekerij?
Als INOVA zijn we sterk aanwezig in de sectoren Food(service), HighTech en Publieke sector. We kennen deze ketens. Niet alleen onze individuele adviseurs, maar ook onze uitvoerende specialisten. Door te participeren in organisaties wordt het nog meer eigen. We kunnen eenvoudig “in onze eigen keuken kijken”. Nog meer “wij” en daarmee nog meer “We are You”. Behalve dat we de opdracht begrijpen, begrijpen we ook de context van de marktvraag, de cultuur, de organisatie en het verdienmodel.
Hebben jullie meerdere participaties?
We participeren in meerdere organisaties, zoals :
- Teamuitstapje.nl : Platform voor vraag en aanbod van groepsuitjes in Nederland
- AH-Boodschappen : E-commerce oplossing voor AH Franchisenemers
- All in Eindhoven : Bedrijfsuitjes in Eindhoven zoals Prison Island, curling en jeu de boules.
- De Vermaekerij : Smaek en Vermaek - o.a. restaurant en bowling in Maasbree
- Boscafé De Grens Reuver
Gaan jullie meerdere participaties aan?
Ja, komende jaren zullen we onze participaties uitbreiden als onderdeel van onze bedrijfsstrategie. We participeren in initiatieven waar we geloven en waarin we een substantiële bijdrage kunnen leveren. Hiervoor hebben we een aantal criteria opgesteld. Enkele belangrijke criteria zijn:
- Hoe betekenisvol is het initiatief
- Krijgt marketing een substantiële rol
- Waaruit bestaat het team
- Klopt het businessplan en -model
- Krijgen we er energie van
Maar waarom dan De Vermaekerij op basis van deze criteria?
De Vermaekerij ligt op een plek waar al meer van 100 jaar horeca aangeboden wordt. Het is al jaren de huiskamer van Maasbree en bredere regio. Helaas is dat sinds 2019 niet meer zo en zien we een kans om dit op eigentijdse wijze nieuw leven in te blazen.
Marketing speelt een steeds substantiëlere rol in horeca. Waar eerst 0%-1% van de omzet aan marketing werd gespendeerd is dat nu 0%-7% afhankelijk van concept, formule en locatie.
Horecalocaties spelen een dominante rol in de foodservice keten. Door hierin te participeren leren we deze van binnenuit nog beter kennen en kunnen we deze kennis inzetten voor opdrachtgevers in de gehele foodservice keten.
En last but not least :
Het team waarmee we dit neerzetten geeft echt veel energie. Een energieke mix van creativiteit, innovatie, ondernemerschap en hospitality sluit perfect aan bij de kernwaarden van teamINOVA.
Zo bouwden we in coronatijd aan het unieke concept voor Smaek en Vermaek :De Vermaekerij – www.devermaekerij.nl