Marketing afrekenen op basis van resultaat. Case: BreeBronne Village

Door

Vakantiepark Breebronne kent een lange historie. Zoals vele campings in Nederland was de trend van overnachtingscijfers neerwaarts. Tot twee jaar geleden werd de camping mede daardoor langere tijd bewoond door arbeidsmigranten.

Nederland heeft de campingmarkt in eigen land opnieuw uitgevonden. Een goed artikel hierover tref je op de site van ABN Amro.

Zo ook vakantiepark Breebronne. De traditionele camping maakt plaats voor een eigentijds, duurzaam en luxe vakantiepark met luxe faciliteiten. Naast het ‘standaard’ kamperen en kamperen volgens het ‘glamping concept’, wordt het park de komende jaren ook uitgebreid met vakantievilla’s, onder de naam: BreeBronne Village.

Marketing investment

INOVA investeert in projecten waarin we geloven. We investeren in marketing en worden beloond naar rato van het resultaat. Als flexibel marketingteam, hebben we alle disciplines in huis om bovengemiddelde resultaten te boeken. Dit is onze kracht en tevens overtuiging om risicodragend te investeren. Vergelijkbare projecten en data-analyses geven ons de mogelijkheid om te rekenen naar een CPC en een ROI. In het geval van BreeBronne Village een kosten per sale (per vakantiewoning), een rendement over de marketinginvestering voor de opdrachtgever en INOVA.

BreeBronne Village is vergelijkbaar met één van de laatste gallische dorpjes in Nederland. En dit op een natuurrijke, wonderlijke plek in Noord Limburg. Water, strand, bos en heide zijn volop aanwezig. De realisatie van BreeBronne Village gaat gepaard met grote investeringen in het buitenzwembad, binnenzwembad, horeca, versmarkt, kinderamusement etc. Een ruwe diamant die nog geslepen wordt. Er wordt al twee jaar volop geïnvesteerd en er staan nog genoeg nieuwe ontwikkelingen op de planning. De recensies van vakantiegangers zijn zeer positief. Ondanks dat er aan het park nog veel moet gebeuren, wordt met name de gastvrijheid geroemd. Dat geeft BreeBronne Village een boost en drive om deze plek te brengen naar de schoonheid die het in zich heeft.

Marketing aanpak

Onder leiding van marketingstrateeg Ingrid Smets hebben we samen met BreeBronne en onze Duitse collega Compass GMBH een marketingplan opgesteld voor de Nederlandse en Duitse markt.

De INOVA roadmap helpt BreeBronne Village, onze Duitse partner Compass GMBH en onszelf om marketing constructief en doelgericht in te zetten en te sturen op resultaat.

Een belangrijk onderdeel van dit plan is de kernboodschap van BreeBronne Village. We omschrijven deze als volgt:

“Samen mooie herinneringen maken en betekenisvol genieten in een prachtig stukje Nederland: Limburg. Een stijlvolle, duurzame vakantievilla bij BreeBronne Village is een levenscadeau voor jezelf, waar je ongetwijfeld geluksmomenten gaat maken. Daarnaast investeer je in toekomstbestendig rendement door onderdeel te worden van een uniek succesverhaal.”

En dan de beleving, daar gaat het om in de vakantie- en leisuremarkt. We hebben de BreeBronne Village beleving gevangen in een huisstijl en visueel concept. Passend bij het park, de woningen en de omgeving. We brengen deze online over middels video, foto, contentplaatsingen op onze eigen website en diverse andere kanalen. 

Kijkend naar de strategie volgen we een push strategie. Grote aanbieders van vakantiewoningen zorgen voor het aanspreken van een latente behoefte voor het investeren in een vakantiewoning. Wij spreken deze mensen aan als de latente behoefte omslaat in een concrete behoefte. Door een eigentijdse online en offline inzet van middelen weten we deze personen in kaart te brengen en aan te spreken. We converteren deze online middels een afspraak voor bezichtiging.

Het unieke, duurzame en persoonlijke concept van BreeBronne Village onderscheidt zich in een de overvolle markt van grootschalige aanbieders van vakantiewoningen.

Het marketingplan is vertaald naar een activatieplan met verschillende fases. Waarbij we vanaf juli de woningen voor verkoop gaan activeren in de Nederlandse markt. De Duitse markt volgt vanaf september. Early adopters krijgen de kans om als eerste te investeren in de allermooiste plek en dito duurzame villa. Het flexibel marketingcommunicatieteam van BreeBronne Village die deze activering uitvoert, bestaat uit 14 specialisten in twee landen. Heerlijk om hiermee bezig te zijn en heerlijk om dit te doen in een omgeving zoals BreeBronne Village.

Fijne werkdag en alvast een fijne vakantie 😊.

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.