Inspiratie: Fan van het Tobacco Theater

Door

Eigenzinnig, mysterieus, stijlvol, fameus en sexy.
Zelf noemen ze het “houd het hoofd koel en het hart warm”.


Als ik het Tobacco Theater moest samenvatten dan zou ik het als volgt doen:
Een plek waar je naar buiten loopt met een oneindige brok energie en creativiteit in je kont. Het zijn niet de evenementen die mij speciaal raken. Het is ook niet de locatie. Het is de energie van de mensen die er acteren en onderscheiden door hun oneindige positieve, creatieve en ondernemende energie.

Het Tobacco Theater was voorheen het Cosmic Theater. Ik weet nog hoe ik er in 2007 werd rondgeleid door Erik van Wilsum, Frank Hekelaar en Jur Elders. De ruimten waren nostalgisch, de locatie aan de Nes fenomenaal. De entree kende een ouderwetse kassa, de kelder gewelvenbogen en witte lampjes rond de spiegels bij de kaptafels. En hetgeen wat met de meeste trots werd gepresenteerd was een apenorkest . Deze plek was bijzonder. Het gevoel was er. Hier moeten mensen van genieten. Maar de mensen kwamen er in die tijd bijna niet meer.

De link tussen het Tobacco Theater en INOVA

In mijn studententijd begon ik aan het boekingsplatform Teamuitstapje.nl. Overdag naar school en ’s avonds (tot laat) bouwen aan de website. Zorgen voor aanbod van bedrijfsuitjes, bovenaan in de zoekmachines komen, slimme features toevoegen etc. In die tijd waren Erik, Jur en Frank een van de eerste betaalde aanbieders op het platform. En dat liep lekker. Normaal gesproken sprak ik aanbieders niet. Google deed dat ook niet. Mailen was een prima manier van communiceren. Maar deze heren hielden aan en bleven bellen. Met mijn moeder wel te verstaan, want die was wel overdag thuis en pakte de thuistelefoon altijd op. En ze deden wat speciaals. Ze “wonnen” van de VVV die destijds de groepsmarkt domineerde. Dit deden ze met een open podium (soort van voortganger van Idols), spraakmakende tours door Amsterdam en bedrijfsfeest De Parade.

Op een dag spraken we af in Amsterdam. Eerst op hun kantoortje in Osdorp. Frank was nog stagiair en mocht de poetskast bezetten. Er werd geruzied met een buurman die de fiets alweer midden voor de deur parkeerde. Het werd een dag om nooit te vergeten. Voetbal, cafe In de Aap gelogeerd, met de korte broek bier drinken bij Hotel L’Europe en een rondje Wallen. We startten een samenwerking die tot op de dag van vandaag voortduurt. Daar waar ik erg trots en dankbaar voor ben.

Enkele jaren later, in 2007, werd er verhuist. Naar de Nes. Het voormalig Cosmic Theater. Alles werd groter. Erik en Jur noemde het “Dis tog nie normaal”. En dat is het ook niet. Maar Erik en Jur zijn ook niet normaal. Zoveel energie en zoveel gas, zoveel creativiteit en zoveel commercieel inzicht, zoveel passie en zo direct. Toen volgde de rondleiding in 2007 en diverse aansluitende bezoekjes.

Een FAN, met hoofdletters.

En nu, jaren later, ben en blijf ik grote fan. Niet specifiek van hun evenementen, niet specifiek van de fantastische locatie, niet speciaal van de fantastisch ingerichte ruimtes, niet van alle details, maar van de energie die ervan uit blijft gaan. Cultureel en commercieel. Marketing en sales. Net weer dat andere. Ze mixen gevoel met euro’s. Een katalysator waar ik blij van wordt en een inspiratiebron (op afstand) die ik bewonder. Een gevoel waar mijn hart warm van wordt, mijn hoofd koel en dat is het gevoel wat ik ook iedere dag bij INOVA wil overbrengen naar medewerkers, opdrachtgevers en stakeholders.

Ook de website en socials blijven inspirerend. Ik zou zeggen: Zoek ze op, volg ze en voel de energie.

En zoals ze zelf zeggen : Investeren is samen groeien en we doen het niet voor minder. Mocht je een kans met of in het Tobacco Theater zien. Ik zou zeggen: Go for it. Het is ieder moment en iedere euro waard. Dat geldt zeker ook voor Uitjesbureau met bijvoorbeeld Wie is de Mol, the official game (waar Jur zijn energie deelt) en De Artiesten op diverse Secret Event Locations (waar Frank dit doet).

Ik heb een hoodie met groots te tekst “Tobacco Theater” besteld. Ik ga hem met trots dragen, want ik weet zeker dat dit een plek is waar ook komende jaren creatieve en commerciële energie wordt aangeboden en dat heel veel mensen hiervan gaan genieten. Ik ben fan voor het leven. Leve de Tobacco hoodie. www.tobacco.nl 

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.