INOVA-roadmap: Succesvol zijn met marketing
Door Willie MartensAls organisatie wil je vooruitgang boeken op het gebied van marketing en communicatie. En wat nu?
Denk lange termijn
Vaak komen organisaties met een communicatie- of marketingvraagstuk bij ons terecht. Echter kijken wij als INOVA liever naar wat er op de korte, middellange en lange termijn werkt. Een doelgericht plan met resultaat én toekomst.
INOVA roadmap
Sinds 2018 hebben we een eigen werkwijze om start-ups, scaleups en organisaties te ondersteunen om marketing vanuit het fundament op te bouwen. We helpen organisatie die hier succesvol mee aan de slag willen gaan. De roadmap is praktisch toepasbaar bij organisaties, waarin er ruimte is voor 0 tot 3 FTE op de marketingafdeling in combinatie met een uitvoerend budget. Deze roadmap hebben we inmiddels succesvol toegepast bij organisaties als Livar, Unisign, Botany, De Zoes, Breebronne Village, De Heere van Meijel en Restaria.
Samen aan de slag
Wij maken een stappenplan die focus brengt in jouw marketing en communicatie aanpak. De visie, missie en strategie gebruiken we als input voor een heldere positionering, kernboodschap en marketing- en communicatiestrategie. We gaan het liefste niet alleen voor jou maar ook mét jou aan slag.
Doelen stellen
Marketing groeit in de wereld van morgen. Organisaties willen ook meegroeien op het gebied van communicatie en marketing. Allereerst is het van belang om strategische taken en mijlpalen vast te stellen. Wij denken mee bij het opstellen van een lange termijn plan om jouw doelen te bereiken. Veel gestelde doelen zijn: meer naamsbekendheid, bewustwording, betrokkenheid, beleving en/of sales. Het is belangrijk om duidelijke doelen te stellen, zodat we achteraf makkelijk kunnen evalueren en daar leren we weer van.
Creatief concept
Vervolgens gaan we de uitvoering in en maken we de creatieve vertaling van de positionering en kernboodschap. Een visueel concept dat de doelgroep raakt. Beelden zeggen immers meer dan 1000 woorden.
Funnels van interne en externe communicatie definiëren
We brengen het communicatiespeelveld in kaart. We kijken naar de klantreizen zowel online als offline. Deze inzichten verzamelen we en daarna stellen we een goed activatieplan en activiteitenplan op.
Uitvoering activiteitenplan
Ons team gaat met jouw organisatie aan de slag om online en offline het maximale resultaat te behalen. Middelen en kanalen komen samen en worden kwantitatief en kwalitatief ingezet om de gewenste resultaten te behalen.
Lees meer over de INOVA-Roadmap en hopelijk helpt het jou ook om constructief en doelgericht te bouwen aan meer resultaat uit je marketinginspanningen.